piątek, 24 stycznia 2014

CO JEŚĆ PO TRENINGU - PRZEPIS NA POŻYWNY KOKTAJL

Witam Was :)

Podczas wysiłku fizycznego nasz organizm pochłania dużą ilość witamin tj. B1, B2 - biorą one udział w utlenianiu węglowodanów, z kolei witaminy A,C,E oraz beta karoten walczą z wolnymi rodnikami, które powstają podczas gdy nasz oddech przyspiesza się. Pocąc się tracimy składniki mineralne tj. sód, magnez czy wapń. Dlatego też bardzo ważny jest posiłek potreningowy, który pomoże uzupełnić nam utracone składniki. Powinien on zawierać węglowodany złożone, aby zatrzymać proces rozpadu białek - katabolizm, a także dużą ilość białka, które przyspieszy budowę i regeneracje mięśni. Posiłek potrenigowy zjadamy po ok. 30 min. od ukończenia ćwiczeń.

Jeżeli trenujemy do południa to nasz posiłek potreningowy może być w postaci drugiego śniadania lub obiadu, możemy wtedy zjeść :
  • świeże owoce
  • banana z jogurtem naturalnym, otrębami i odrobiną miodu
  • różnego rodzaju smoothie na bazie jogurtu naturalnego bądź serka wiejskiego
  • ryż ciemny / makaron ciemny z piersią indyka/kurczak szpinakiem/fasolką
  • kanapka z pełnoziarnistego chleba z dobrej jakości wędliną / pastą jajeczną/ wędzonym łososiem

Jeżeli trenujemy po południu bądź wieczorem to powinniśmy postawić na posiłki bardziej białkowe niż węglowodanowe np.
  • chudy twaróg z warzywami
  • serek wiejski 
  • koktajle na bazie chudej maślanki z dodatkiem owoców
  • ryby

Ja trenuje rano zazwyczaj między 8.00 - 9.00 więc mój posiłek potreningowy przypada w formie drugiego śniadania. A oto mój ulubiony, bardzo pożywny koktajl :



  • opakowanie serka wiejskiego lekkiego ( ja go odcedzam przed zmiksowaniem)
  • pół dużego dojrzałego banana
  • pomarańcza
  • pół łyżeczki cynamonu

A jakie są Wasze ulubione posiłki potreningowe ?

MIŁEGO I AKTYWNEGO DNIA :)


1 komentarz:

  1. Mój ulubiony to 1 kg marchwi do tego pół obranej cytryny i do tego nać z marchwi lub pietruszki i na koniec 1 jabłko. wszystko razem wyciskamy w wyciskarce - używałam wczesniej sokowirówki ale teraz mam nową wyciskarkę kalorik FE 2000I i zdecydowanie polecam wyciskarę - smak jest zupełni inny. I juz mamy gotowy sok do picia ;) POZDRAWIAM ;)

    OdpowiedzUsuń