sobota, 4 stycznia 2014

MÓJ PIERWSZY CHLEBEK RAZOWY

Witam Was :) 

Zainspirowana przepisem ze strony http://cojesc.net/ postanowiłam upiec swój pierwszy chlebek razowy :)

SKŁADNIKI :

- 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej razowej ( u mnie Melvit )
- 1 szklanka zwykłej mąki
- 25 gram świeżych drożdży
- 1 i 1/3 szklanki letniej wody
- łyżeczka cukru
- siemie lniane
- otręby do posypania blachy

Można dodać także inne nasiona tj. słonecznik, pestki dyni

WYKONANIE:

- Na początku przygotowujemy zaczyn : do miseczki wlewamy ½ szklanki letniej wody, wsypujemy rozkruszone drożdże, dwie łyżki mąki razowej i łyżeczkę cukru – mieszamy, przykrywamy miseczkę ściereczką i odstawiamy na 15 minut.

- Do miski wsypujemy wszystkie składniki, włącznie z zaczynem drożdżowym i nasionami, po czym mieszamy stopniowo dolewając wodę - ja użyłam do tego robota kuchennego; ciasto przekładamy na posypaną mąką stolnice i wyrabiamy, w razie potrzeby podsypujemy jeszcze mąką.

- Ciasto wkładamy do miski i przykrywamy ściereczką – odstawiamy w ciepłe miejsce na dwie godziny.

- Po tym czasie ciasto krótko wyrabiamy, przekładamy  do keksówki/formy wysmarowanej oliwą i posypanej otrębami - zostawiamy jeszcze na 30 minut

- Chlebek pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 230˚C przez ok. 30 minut po czym studzimy na kratce 



SMACZNEGO :)

1 komentarz: