środa, 26 lutego 2014

OWSIANE MUFFINKI

 Witam Was :)

Dzisiaj wpadłam na pomysł, aby z owsianki zamiast ciasteczek zrobić muffinki :) Można je zjeść na ciepło na śniadanie, ale także fajnie smakują podane do kawki na podwieczorek :)

SKŁADNIKI:
  • 200 g płatków owsianych
  • 2 łyżki dowolnych otrębów 
  • 150 ml mleka ( u mnie sojowe )
  • 300 ml wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  miód ( ilość wg uznania )
  • orzechy włoskie
  • żurawina
  • mrożone owoce ( u mnie maliny, porzeczki, truskawki )
  • pół banana
WYKONANIE:
  • mleko, wodę i miód gotujemy w rondelku, dodajemy płatki owsiane oraz otręby, gotujemy na małym ogniu, aż nasza owsianka zgęstnieje, (pamiętajmy o częstym mieszaniu ).
  • do ugotowanej i przestudzonej owsianki dodajemy proszek do pieczenia oraz jajko i całość dokładnie mieszamy.
  • masę możemy podzielić na kilka części i do każdej z nich dodać ulubione dodatki. Do jednych muffinek dodałam orzechy i żurawinę, do następnej części masy dodałam pokrojonego w małe kawałeczki banana, a do ciasta które pozostało dodałam mrożone owoce. Możemy pokusić się o inne ulubione dodatki jak np. kawałki gorzkiej czekolady :)
  • masę przekładamy łyżką do foremek lekko dociskając - najlepiej sprawdzą się tutaj silikonowe foremki
  • muffinki wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy przez ok 40 minut.


 

SMACZNEGO !!!
 
P.S. Muffinki muszą przestygnąć, żeby je wyjąć z foremek. Jeszcze ciepłe mają mało zwartą konsystencje, ale też fajnie smakują zjedzone prosto z foremki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz