piątek, 21 lutego 2014

PEŁNOZIARNISTE DROŻDŻÓWKI

Witam Was :)

W sobotę przeglądając przepisy w internecie na stronie http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com/ natknęłam się pysznie wyglądające drożdżówki, sprawdziłam czy mam wszystkiego potrzebne składniki, zmodyfikowałam troszkę przepis pod tym względem i wzięłam się za pieczenie( oczywiście z moimi wiernymi pomocnikami ) :) A oto efekty :



 mali pomocnicy :)

SKŁADNIKI :
  • 75 g płatków owsianych
  • 250 ml mleka
  • 100 ml wody
  • 25 g masła
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 jajko
  • 180 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 200 g mąki pszennej zwykłej
  • 35 g miodu
  • łyżeczka cukru brązowego
  • 60 g rodzynek
WYKONANIE: 
  • 150 ml mleka i 100 ml wody wlewamy do rondelka, wsypujemy płatki owsiane i  gotujemy na średnim ogniu  do miękkości, po czym odstawiamy płatki do wystygnięcia.
  • Resztę mleka  lekko podgrzewamy  np.w mikrofalówce, dodajemy do niego  drożdże, łyżeczkę cukru i łyżeczkę mąki, całość mieszamy do rozpuszczenia drożdży i odstawiamy przykryte ściereczką na kilka minut, aż zacznie się pienić.
  • Mąki łączymy z płatkami owsianymi, dodajemy roztopione masło, resztę składników i zagniatamy dość luźne ciasto ( ja użyłam do tego robota kuchennego ), gotowe ciasto następnie odstawiamy w ciepłe miejsce na ok.  1,5 godziny do wyrośnięcia.
  • Po upływie tego czasu ciasto wyciągamy na oprószoną mąką stolnicę i lekko je wałkujemy lub rozciągamy  na prostokątny placek, po czym zwijamy je w ładny rulon.
  • Gotowy wałek kroimy na kawałki ( wielkość wg upodobań ) ,z których formujemy bułeczki. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując paro centymetrowe odległości. Bułeczki możemy posmarować białkiem.
  • Odstawiamy  drożdżówki  jeszcze na  ok. 20 minut, aby urosły, po czym wkładamy je do nagrzanego do 175 stopni piekarnika i pieczemy przez 30 minut.
  • Po upieczeniu układamy na kratce do wystygnięcia
Takie bułeczki możemy przechowywać przez parę dni w szczelnie zamkniętym pojemniku

P.S. Pewna osoba podsunęła mi też fajny pomysł, aby drożdżówki pokroić w paseczki i podawać jako ciasteczka do kawy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz