czwartek, 10 kwietnia 2014

NATAFIT I SPLIT

Witam Was :)

Jako że nie boję się nowych wyzwań, lubię testować na sobie nowe ćwiczenia postanowiłam pójść o krok do przodu i przejść na trening dzielony czyli Split. Jest to nic innego jak połączenie pojedynczych partii mięśniowych w grupy i trenowanie ich w określone dni. Zapytacie pewnie co dzięki temu można zyskać - przede wszystkim czas ( u mnie jako matki polki na pełen etat czas jest bardzo cenny ) no i progres. Jak do tej pory moje treningi skupiały się w większości na całym ciele w poszczególne dni dorzucałam tylko na zmianę ćwiczenia na brzuch i pupę. Treningi z rozciąganiem i rozgrzewką zajmowały mi naprawdę dużo czasu. Mam także nadzieje, że split pozwoli mi uzyskać widoczny progres. Niestety po dość długim okresie powtarzania tych samych schematów ćwiczeń moje ciało się już przyzwyczaiło i nie widzę większych postępów. Przez parę wieczorów przekopywałam internet w poszukiwaniu idealnego rozwiązania na początek zdecydowałam sie na klasyczne rozdzielenie, a mianowicie:
- klatka, biceps, triceps
- plecy, barki
- pośladki, nogi

A mój trening będzie wyglądał teraz tak:

TRENING A - KLATKA, BICEPS, TRICEPS

- rozgrzewka

- 3x15 wyciskanie sztangielek w leżeniu na ławce poziomej

- 3x15 rozpiętki w siadzie na maszynie

- 3x15 uginanie ramion stojąc z supinacja nadgarstka

- 3x15 prostowanie ramion na wyciągu stojąc

- 3x15 rozpietki leżąc na ławce poziomej

- 20 min aerobów
- rozciąganie

TRENING B - PLECY, BARKI

- rozgrzewka

- 3x15 przyciąganie linki wyciągu dolnego w siadzie

- 3x 15 ściąganie drążka górnego w siadzie szerokim

- 3x 15 wyciskanie sztangielek w siadzie

- 3x15 unoszenie ramion w przód naprzemiennie ze sztangielkami

- 3x 15 podciąganie sztangielek w opadzie wiosłowanie

- 20 min aerobów
- rozciąganie

TRENING C - POŚLADKI, NOGI

- rozgrzewka

- 3x15 przysiady ze sztangielkami

-  3x15 martwy ciąg na prostych nogach

- 3x15 przywodzenie nóg do wewnątrz na maszynie

- 3x 15 prostowanie nóg w siadzie

- 3x15 " nożyce"

- 20 min aerobów
- rozciąganie

TRENING D - SPALANIE + ABS
Trening ten będę wykonywać w dni wolne od siłowni

MÓJ PLAN TRENINGOWY NA NAJBLIŻSZY MIESIĄC:

PONIEDZIAŁEK

Siłownia - klatka, biceps, triceps

WTOREK

Interwały + ABS

ŚRODA

Siłownia - plecy, barki

CZWARTEK

Interwały+ABS

PIĄTEK

Siłownia - pośladki i nóg

Na weekendy robię reset od ciężkich treningów, skupie się na jodze, ćwiczenia rozciągające po ciężkim tygodniu.

MIŁEGO DNIA :)

P.S. Jeżeli macie jakieś sugestie czy zapytania to piszcie :)

2 komentarze:

  1. Stary dobry atlas ćwiczeń.
    Na biceps przydało by się dodatkowe ćwiczenie.
    Dodatkowo Brzuch i Łydki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak atlas zawsze się sprawdza, lubię do niego zaglądać :) Myślę właśnie nad tym żeby dodać coś na łydki, a brzuch katuje w domu w dni wolne od siłowni :)

      Usuń