środa, 18 grudnia 2013

ZIMOWA PIERNIKOWA KAWKA

Witam Was :)

Jak Wam mija ten przedświąteczny tydzień ? Ja jestem cały czas zabiegana. Ostanie porządki, dekorowanie domu przed Świętami, wyszukiwanie ciekawych świątecznych zdrowych przepisów. Sporządzanie tysiąca list, żeby niczego nie zapomnieć. Ale przy dwójce dzieci nie da się tak wszystkiego do końca zaplanować.

Dzisiaj wpadłam po południu do domu i jedyne czego potrzebowałam to kubek gorącej kawy. Ale nie miałam ochoty na taką zwyczajną kawę z mlekiem, marzyłam o czymś innym bardziej jak to nazwać świątecznym i przypominało mi się, że kiedyś robiłam pyszną piernikową kawę. Niewiele myśląc wyciągnęłam robota kuchennego i zabrałam się za robienie tego cuda, na które już podaje Wam przepis. W Święta możecie zaskoczyć swoich gości podając im taka właśnie świąteczną kawusie :))

PIERNIKOWA KAWA ( przepis na jedną porcje )

SKŁADNIKI:
  • 1,2 łyżeczki kawy w zależności jak mocną lubicie
  • 0,5 kubka wrzątku
  • 0,5 kubka mleka
  • 0,5 łyżeczki przyprawy do pierników
  • łyżeczka  chudego serka waniliowego
  • szczypta cynamonu do dekoracji
WYKONANIE:

Kawę zaparzamy, mleko podgrzewamy, żeby było gorące. Kawę, mleko, przyprawę do piernika i serek miksujemy razem w blenderze, tak aby utworzyła się apetyczna pianka, następnie przelewamy do kubka i posypujemy cynamonem.



SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. Sam opis już robi ochotę na tą kawusie wypróbuje, dzięki ..........

    OdpowiedzUsuń