czwartek, 7 listopada 2013

JAK WAŻNE JEST ŚNIADANIE

Kiedyś za czasów szkolnych i studiów nie lubiłam jeść śniadań, szkoda mi było na nie czasu. Takie podejście spowodowało, że przez cały dzień nie czułam się najlepiej, kolejne posiłki zjadałam szybko by zaspokoić głód. Doprowadziło to do problemów trawiennych. Później stopniowo zmuszałam się do jedzenia śniadań,  z czasem przychodziło mi to coraz łatwiej. Teraz śniadania są dla mnie po prostu samą przyjemnością :)

Każdy posiłek jest bardzo ważny. Ale to od śniadanie najczęściej zależy jak będziemy się przez resztę dnia czuć, czy będziemy mieli wystarczającą ilość energii do działania. Rano na naszym talerzu powinno znaleźć się odpowiednio zbilansowane pożywienie zarówno pod względem składników mineralnych, witamin, ale także pod względem energetycznym.

Dobrze zbilansowane śniadanie powinno zawierać  węglowodany, białka, zdrowe tłuszcze i być bogate w witaminy i składniki mineralne. Wybierajmy więc pełnoziarniste produkty zbożowe, ponieważ zawarte w nich węglowodany złożone spowodują, że długo będziemy czuli się najedzeni. Dzieje się tak dlatego, że glukoza powoli uwalnia się do krwi. Kiedy zjemy rano np. coś słodkiego czy to płatki słodzone, czy bułkę słodką to wtedy następuje gwałtowny skok glukozy we krwi, szybko stajemy się później znowu głodni.

Źródłem pełnowartościowego białka  mogą być zatem jaja, nabiał, ryby, chude mięso. Warzywa i owoce także są bardzo ważne przy komponowaniu śniadania.  Bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku śniadania może okazać się omlet z warzywami, kanapki z pełnoziarnistego chleba z chudą, wysokiej jakości wędliną, czy moja ulubiona owsianka, która gości u mnie niemal codziennie pod różnymi postaciami. Tak prawdę mówiąc nie wiem czy mi się kiedyś ona znudzi :))

Poniżej zamieszczam przepis na moją ukochana owsiankę:

- 4,5 łyżek płatków owsianych
- pół pokrojonego banana 
- kilka posiekanych orzechów włoskich i migdałów
- łyżka żurawiny
- niepełna szklanka mleka sojowego, ryżowego lub jakie kto woli

 Wszystkie składniki wrzucamy do rondelka zalewamy mlekiem tak aby przykryło naszą mieszankę i gotujemy na małym ogniu stale mieszając, możemy uzupełnić mlekiem jeżeli będzie za gęste lub dosypać płatków jeżeli będzie za rzadkie. 

SMACZNEGO :))




MIŁEGO DNIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz